CUPCAKES AMB CREMA DE XOCOLATA NEGRA


L'ingredient que ens proposen des de La recepta del 15 aquest mes és la xocolata. Ai la xocolata!  I és que precisament la xocolata és una de les coses que més m'agrada d'aquest món!!

La recepta que jo us proposo va de fabula per les tardes de tardor, quan ja no fa tanta calor.
Són uns senzills cupcakes decorats amb crema de xocolata negra i unes flors de fondant per acabar d'arrodonir la decoració.


Ingredients per els cupcakes:
315 g de farina amb llevat
200 g de sucre
240 ml. de llet
120 ml. d'oli d'oliva suau
2 ous
1 cullerada d'aroma (vainilla, llimona, taronja...)

Ingredients per fer la crema de xocolata negra:
150 g de xocolata negre de fondre
150 ml de nata líquida per muntar
un polsim de sal

Preparació:
Batre els ous i el sucre fins que agafin volum. Afegir l'aroma i la llet i barrejar-ho bé. Després afegir l'oli i acabar de barrejar-ho. Un cop tot lligat, afegir la farina amb moviments envolvents.


Coure al forn prèviament escalfat a 180ºC uns 20 minuts.


Preparació de la crema de xocolata:
Posar la nata en un caço al foc fins que arranqui a bullir. Retirar del foc i afegir-hi la xocolata a trossets petits i deixar uns minuts. A continuació remenarem fins que es desfaci del tot i quedi ben integrada amb la nata.

Deixar refredar a temperatura ambient i després posar-la a la nevera fins que agafi una temperatura ben freda.

Quan la vulguem fer servir només ens quedarà batre-la amb barilles perquè agafi aire i ens quedi amb una textura de mousse. No té cap secret!


A part de macus, són boníssims.

Comentaris

  1. Hola!! Aquests cupcakes tenen molt bona pinta!! A mes m'encanta el xocolata!!!

    ResponElimina
  2. Quina bona pinta Núria! I t´han quedat súper monos!

    ResponElimina
  3. Hola Núria! No coneixia el teu bloc i m'ha agradat molt descobrir-lo. Aquesta vegada hem coincidit en la recepta de cupcake. tot i que els teus han quedat molt més bonics. M'apunto la presentació per la propera vegada.
    Jo he fet la cobertura amb mantega per que pensava que la nata s'enfonsaria de seguida. Et volia preguntar si aguanta bé una estona o si s'ha de preparar just abans de menjar?
    Fins aviat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Maria, pots fer la ganache sense problemes i muntar-los fins i tot unes hores abans de menjar-los. Aguanten molt bé! Els de xocolata blanca són més delicats, però aquests són tot terreny.

      Elimina
  4. Amb xocolata m'encanten! jo també ja m'estic pensant la meva recpeta per participar-hi!

    ResponElimina
  5. El frosting t'ha quedat preciós. Has utilitzat la boquilla d'estrella? (em faig una mica un embolic amb tants tipus com n'hi han!)
    Ja li havia posat l'ull a la teva recepta base de cupcakes perquè m'agrada que porti oli en comptes de mantega ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs sí. Fa temps vaig comprar el pack de 6 boquilles Ibili. He fet servir la d'estrella de 6 puntes. Jo tambe m'embolico força, de fet, a l'última foto pots veure que a un dels cupcakes vaig invertir la forma d'aplicació i no ha quedat tan maca!

      Elimina
    2. Oooohhh!!!! que maca ets i sobre de xocolata. Ja et trucaré.

      Elimina
  6. Quina passada! Admiro la gràcia que teniu algunes decorant, jo sóc una autèntica patata!! jajaja M'encanten!
    Moltes gràcies per participar
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  7. Aquests cupcakes són una cucada! Tinc pendent comprar aquests motlles per fer flors de fondant però són taaan cars que sempre penso, un altre dia!!! La veritat és que queden molt bé! Hauré de fer una inversió... ;)

    ResponElimina
  8. Aquests cupcakes fan una pinta fantastica!!! Estic enganxada al teu blog, jo sempre he sigut de salat i tu m'estas enganxant al dolç....passat pel meu blog que tens una sorpreseta!!!!!

    ResponElimina
  9. Ole, Ole i oooooooleeeeeee..... t´han quedat fantastics!!! ara falta que em donis un i el tasti, jijijiji.... Encara de vacances, eehhh, haver-ha si un dia d´aquestos pujo i parlem una mica, de moment la setmana vinent estic per Masnou, sino et truco
    Escolta em vas dir que n´hi havia una botiga per Mataró que venen material de reposteria??? o per on era??? Vinga wapa un muackkkk´s.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquests els he fet pensant en tu, els hi podries donar la volta i la xocolata aguantaria sense problemes.
      la setmana que vinent, a partir de dimecres ja estic per Teià...

      Elimina
  10. Me ha encantado tu blog!!, te visitaré a menudo si todas las recetas tienen ésta pinta!! Mil besos desde Cocina con Marta!!

    ResponElimina
  11. que bonics! i quina pinta! tinc unes ganes de fer cupkakes! les fotos presioses! i el bloc també, ja m'estic fent seguidora immediatament!
    un petó de Gemma, de http://pelplaerdecuinar.blogspot.com.es/

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars