MACARONS DOBLE XOCOLATA


Ja em va passar a mi, i ara, uns anys després la història es repeteix...
Venim de família de diabètics i en els meus dos embarassos vaig patir la famosa diabetis gestacional! Cosa que vaig portar fatal...
Així que arribat el moment del part, vaig demanar explícitament a la família, que quan em vinguessin a veure a l'hospital, res de ramets de flors. Jo volia xocolata a dojo.

La setmana passada, va ser el torn de la meva germana. Ja portava uns mesos sense tastar res dolç i en una reunió familiar va sortir el tema...
- No pateixis germana, que t'entenc perfectament! El dia que vagi a veure al meu nou nebot, et portaré alguna cosa dolça. Li vaig dir.

Així que aquests macarons de xocolata amb farcit de nuttela són el resultat d'aquella conversa.

Ingredients:
100 grs. clares a temperatura ambient. (jo faig servir clares pasteuritzades)
2 cullerades de xocolata sense sucre en pols
130 grs. sucre glass
130 grs. ametlla mòlta
130 grs. sucre normal
32 grs. aigua
Nutella per farcir-los.

Preparació:
Passar per la "turmix" el sucre glass, l'ametlla mòlta i la xocolata en pols. Reservar en un recipient a part.
Posar al foc el sucre normal juntament amb l'aigua perquè vagi caramel·litzant... 
Mentrestant anar muntant la meitat de les clares. Just abans de què estiguin a punt de neu, afegir el caramel (segons alguna recepte a uns 117 ºC) en forma de pluja, és a dir, lentament, però sense pausa i seguir baten les clares fins que refredin a uns 50 ºC. Reservem.
Tornem al recipient de sucre glass i ametlla i afegim la resta de clares i ho barregem fins que estigui ben lligat. 
Ara és el moment d'afegir la meitat de les clares muntades i barregem bé, sense por. Un cop barrejat, afegim la resta de clares amb cura i barregem amb suavitat per tal de no treure més aire i acaben de lligar-ho tot bé.
Col·loquem la barreja en una màniga i anem fent petites rodonetes d'uns 3 cms. en una safata de forn amb paper de fornejar perquè no s'enganxin.
Deixem reposar entre 30-60 minuts. Aquest pas és important perquè ens surtin bé! al reposar es crea una petita capa que després endureix al forn i li dóna la textura cruixent.
Coure durant uns 12-15 minuts al forn pre- escalfat a 160ºC.
Deixar-los refredar a la safata i treure'ls amb molta cura perquè no es trenquin.

Un cop freds, els farcim amb nutella i els guardem en un recipient hermètic fins al moment de servir-los.


Comentaris

Entrades populars