GELAT DE VAINILLA



Estic sense cuina des de fa gairebé tres mesos... Ja sabeu que quan es comencen unes obres, la cosa té tendència a complicar-se i allargar-se, però jo, com sempre, feliç de la vida, pensava que no faria falta comentar-ho, que en un vist i no vist tindria la cuina dels meus somnis. D'estil vintage, tota mona i acollidora.
Que amb un parell de receptes d'arxiu, passaria desapercebut que no puc cuinar dolços.
Però la crua realitat està sent una altra!

A hores d'ara començo a estar fins als nassos (per no dir paraules més grosses) de la pols acumulada, de la brutícia, de tenir les coses mig encaixades i amuntonades pel menjador... i sobretot, em mortifica no poder utilitzar el meu nou i flamant forn per coure pastissos, magdalenes o galetes.

Avui he tornat per explicar la meva absència i de passada us porto una recepta que vaig fer ja ni recordo quan...

Ingredients:
600 ml nata per muntar
200 ml llet sencera
140 g de sucre
25 g sucre invertit (es pot substituir per la mateixa quantitat de mel)
5 rovells d'ou
1 vaina de vainilla
1 culleradeta d'extracte de vainilla (opcional, per potenciar el gust a vainilla

Preparació:
Posar la llet juntament amb la baina de vainilla al foc fins que arrenqui el bull i retirar. Deixar infusionar fins que refredi a temperatura ambient. Afegir la nata i reservar.
Batre els rovells d'ou amb el sucre normal fins que la barreja espumegi, afegir el sucre invertit o la mel il'extracte de vainilla i tornar a barrejar.
Treure la baina de vainilla de la llet i abocar a poc a poc a la barreja dels ous sense deixar de remenar. Coure a foc lent-mig (vigilant que no arrenqui a bullir) sense deixar de remenar fins que la barreja espesseixi.

Deixar refredar a temperatura ambient i després deixar unes hores a la nevera.
Col.locar la barreja al congelador un quart d'hora abans d'abocar a la geladora, d'aquesta manera ens gelarà abans i el resultat serà millor.

El temps a la geladora depèn del model, uns 20-30 minuts.

I ara sí que sí, fins que no tingui la meva bonica cuina acabada, no donaré més senyals de vida.
Així que desitgeu tornar-me a llegir quan abans millor.

Comentaris

Entrades populars