CONFITURA DE LLIMONA, MEL I VAINILLA



Ja he après que si necessito patates o llimones, no haig de comprar gaire quantitat perquè si no tinc molts números d'haver de llençar-ne alguna peça. Cosa que no suporto!

Les poques vegades que tenim excedent de patates, el meu home fa unes truites especatculars!
I jo sóc l'encarregada de fer alguna cosa de profit amb les llimones... Aquest cop per exemple, m'he animat a fer una confitura casolana.

Ingredients:
(aquestes quantitats són orientatives, en funció del pes de les llimones, modificar el sucre tenint en compte que és sempre la meitat del pes de la fruita)
500 g de llimones pelades
250 g de sucre
50 ml d'aigua
1 cullerada de mel
1 culleradeta de pasta concentrada de vainilla

Preparació:
netejar les llimones i ratllar la pell de la meitat d'elles.
Pelar-les llevant la pell blanca, tallar-les en trossos i retirar els possibles pinyols. Posar-les en un caçó i afegir el sucre i l'aigua. Coure a foc mitjà durant uns 30 minuts mentre remenem de tant en tant amb un cullerot de fusta perquè no s'engaxi el sucre. Quan faltin uns 5 minuts per acabar la cocció afegir la mel, la ratlladura de les llimones i la vainilla.
A mi personalment m'agrada passar el turmix abans de retirar del foc per no notar trossos de fruita massa grans, però això ja va a gust del consumidor.



Us deixo l'enllaç d'una altra confitura que vaig fer fa temps on explico el meu sistema de conservació.






Comentaris

Entrades populars