VERSIONANT EL TÍPIC "BOCATA CALAMARES" AMB PA DE PESSIC D'ESPONJA



No us ha passat mai, que veieu una recepta i us deixa bocabadats? I la guardeu perquè sabeu que tard o d'hora la fareu.

Això és just el que em va passar d'ençà que vaig veure aquesta versió del típic "bocata de calamares" al perfil d'Instagram de bonprofit. Va ser amor a primera vista tot i el respecte que em produia saber que havia de fer servir un sifó de gas!

Vaig guardar la recepta fins que el Pare Noël em va regalar el meu sifó.

És el més petitó de la familia, ja que té una capacitat de 250 ml. I us haig de dir que estic enamorada. Té una mida suficient per preparacions casolanes, en tenim prou amb una sola càrrega i ocupa poc espai un cop l'hem de desar.

Si voleu esbrinar més coses dels sifons, feu una cerca per Internet i veureu que hi ha molta informació al respecte. És un aparell segur i molt fàcil de fer servir. A més a més ens permet crear elaboracions molt originals. Una mostra és la recepta d'avui. 

Us asseguro que no pot ser més fàcil!!

Ingredients per 6 esponjes de tinta de calamar (o sípia):

mides per un sifó de 250ml i una càrrega de gas.

Sempre podeu doblar les quantitats si utilitzeu un sifó més gran i voleu fer més esponjes.

2 ous

15g de tinta de calamar o sípia

15 g de farina 

1/4 culleradeta de llevat en pols

sal i pebre al gust


Per completar la recepta:

Calamars a la romana

Maionesa amb all

Ralladura de la pell d'una llimona


Preparació:

Passar tots els ingredients pel túrmix i triturar.

Colar i abocar al sifó. Col·locar la càrrega de gas, agitar i deixar reposar en horitzontal a la nevera un mínim de 30 minuts.

Fer talls a la base dels gots amb un ganivet, omplir d'un en un i coure al microones durant 40 segons. deixar refredar en una reixeta boca avall durant una hora aproximadament i desmotllar amb ajuda d'un ganivet.

Fregir els calamars a la romana.


Com emplatar:

Trencar l'esponja de pa de pessic amb les mans i anar col·locant els trossos (més aviat grandets) a sobre d'una safata.

Repartir la maionesa a cullerades per sobre (la quantitat al vostre gust) i després col·locar els calamars a la romana. Per últim, ratllar la pell d'una llimona. A part de decorar, li aporta un punt acid que li va genial.







Comentaris

Entrades populars