LEMOND CURD


Una crema tan i tan fàcil de fer i a l'hora tan i tan bona.
El seu nom ja dóna una pista ben clara de l'ingredient estrella d'aquesta recepta... la llimona. 

A mi que m'agrada tan fer macarons, sabia que tard o d'hora havia de provar aquesta crema. És una de les que més es fan servir per farcir-los. Així que aprofitant que m'han regalat unes precioses i grans llimones agafades de l'hort, avui m'he decidit a fer el famós lemond curd!



Ingredients: 
2 llimones (farem servir la ratlladura i el suc de totes dues)
2 ous
100 grs. de sucre glass (en aquest cas, podem passar pel turmix sucre normal)
60 grs. de mantega

(amb aquests ingredients us sortirà una quantitat raonable, com a mínim per provar si us agrada. Sempre podeu doblar els ingredients per fer-ne més)

Estris recomanats:
Barilles manuals
Colador xinés
Termòmetre


Preparació:
Ratllar la pell de les dues llimones i reservar.

En un bol apte per posar al foc barrejar els ous, el sucre i el suc i la pell de les llimones.
Coure a foc mig sense deixar de remenar-ho. Quan agafi una temperatura de 65-70 ºC notarem que la barreja comença a espessir, és el moment de retirar-ho del foc.

Passar la crema pel colador xinés per separar la pell de la llimona i els petits grumolls d'ou que s'hagin pogut formar al quallar. (aquest pas és important per obtenir una textura perfecte) 

Un cop està la crema filtrada, afegir la mantega a daus ben petits a la barreja i seguir remenant fins que tots els trossets de la mantega s'hagin integrat.

Deixar reposar a temperatura ambient.
Un cop refredada es pot guardar a la nevera fins el moment de fer-la servir...



Per a què podem utilitzar aquesta fantàstica crema de llimona?
Per el farcit de pastissos, macarons, cupcakes, galetes... fins i tot us la podeu menjar a cullerades!!


Les etiquetes tan boniques són de Eat drink chic


Comentaris

  1. Hola wapa!!!! He de fer aquesta crema. Dilluns vinent eh porto fotos.

    ResponElimina
  2. Em sembla genial aquesta crema, i el color impresionant! sembla de mentida!!! amb el que m'agrada la llimona i mai he provat de fer el lemon curd! amb aquesta recepta tan senzilla no tinc excusa!! encantada de conèixer el teu bloc! m'encanta les receptes que hi tens!! has guanyat una nova seguidora! petons

    ResponElimina
  3. Mira tu que mai no he provat el lemon curd... En general no m'acaven de convèncer les cremes àcides, però sembla prou bona. Potser fins i tot la provo de fer amb taronges! :-D
    Moltes gràcies per la recepta, queda apuntada!

    Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també la tinc pendent amb taronja. Segur que deu estar de primera!!

      Elimina
  4. Hehe, em trio a cullerades directament. El meu sogre té un llimoner boig, dels que fa milions i milions de llimones, i no sabem mai què fer-ne. N'he confitat per fer-les servir a la marroquina, n'he fet pastissos de formatge, de tot, vaja... provaré de fer això teu. Saps quant temps es pot conservar a la nevera?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per la resposta, demà ho provo, segurament el faré servir per farcir una mona :-)

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars