BROWNIE AMB FRUCTOSA



Si no recordo malament, a casa mai em comprat cap edulcorant fora del sucre i la mel. I no em pregunteu per què, però aquests dies tenim un bon asortit, tant com per a donar i vendre! Si veniu a casa a prendre un cafè, podreu triar entre sucre, fructosa, sacarina, estèvia i fins i tot agave.

Aprofitant la casualitat, m'he decidit a experimentar amb la fructosa que té un índex glucèmic bastant més baix que la sacarosa i a la rebosteria és un substitut força utilitzat.

Per ser capaç de comparar el sabor i textura, he tirat d'unes de les postres que més faig a casa... el brownie.
L'equivalència habitual és utilitzar la meitat de fructosa respecte del que faríem servir de sacarosa (sucre). Malgrat això, jo he utilitzat una mica més. I la cosa ha quedat així:

Ingredients:
220 g de mantega
130 g de fructosa
120 g de xocolata negra de fondre
70 g de farina sense llevat
4 ous a temperatura ambient
un grapat d'avellanes
un polsim de sal

Preparació:
Escalfar el forn a 200ºC. (en el moment de coure el brownie, baixarem la temperatura a 180ºC).

Desfer la xocolata juntament amb la mantega i barrejar-ho fins que estigui ben lligat. Afegir la sal i remenar. Reservar.

D'altra banda, barrejar en un bol, la farina passada per un sedàs, la fructosa i els ous. Un cop ho tinguem ben barrejat, és el moment d'ajuntar les dues preparacions.
Afegir les avellanes i remenar-ho bé, per tal de què les repartim per tota la massa.

Abocar la barreja a un motllo preparat amb mantega perquè no s'enganxi i coure al forn prèviament pre-escalfat durant 25-30 minuts. (sempre depenent del nostre forn). Recordeu baixar la temperatura a 180ºC.
...
Si no recuerdo mal, en casa nunca hemos comprado ningún edulcorante fuera del azúcar y la miel. Y no me preguntéis por qué, pero estos días tenemos un buen surtido, tanto como para dar y regalar!
Si pasáis por casa a tomar un café, podréis elegir entre azúcar, fructosa, sacarina, estevia y hasta agave.

Aprovechando la casualidad, me he decidido a experimentar con la fructosa que tiene un índice glucémico bastante más bajo que la sacarosa y en la repostería es un sustituto muy utilizado.

Para ser capaz de comparar el sabor y textura, he tirado de uno de los postres que más hago en casa... el brownie.

La equivalencia habitual es utilizar la mitad de fructosa respecto de lo que usaríamos de sacarosa (azúcar). Sin embargo, yo he utilizado un poco más. Y la cosa ha quedado así:

Ingredientes:
220 g de mantequilla
130 g de fructosa
120 g de chocolate negro de fundir
70 g de harina sin levadura
4 huevos a temperatura ambiente
un puñado de avellanas
una pizca de sal

Preparación:
Calentar el horno a 200ºC. (en el momento de cocer el brownie, bajaremos la temperatura a 180ºC).
Deshacer el chocolate junto con la mantequilla y mezclar hasta que esté bien ligado. Añadir la sal y remover. Reservar.
Por otro lado, mezclar en un bol, la harina pasada por un tamiz, la fructosa y los huevos. Una vez lo tengamos bien mezclado, es el momento de juntar las dos preparaciones.

Añadir las avellanas y remover bien, a fin de repartirlas por toda la masa.
Verter la mezcla en un molde untado con mantequilla para que no se pegue y cocer en el horno previamente calentado durante 25-30 minutos. (siempre dependiendo de nuestro horno). Recordad bajar la temperatura del horno a 180ºC.



Conclusió:
Sobre la dolçor us haig de dir que amb la quantitat de fructosa que he fet servir, trobo que no queda tan dolç com quan faig servir el sucre. S'accentua més el sabor de la xocolata i com a resultat obtenim unes postres gens embafadores.

Pel que fa a la textura, també li he trobat diferències. Trobo que s'acosta més a un pa de pessic de xocolata, perdent el cruixent de la capa superior, que particularment a mi tant m'agrada.
...
Conclusión:
Sobre la dulzura os tengo que decir que con la cantidad de fructosa que he usado, creo que no queda tan dulce como cuando uso el azúcar. Acentúa más el sabor del chocolate y como resultado obtenemos un postre nada empalagoso.

En cuanto a la textura, también le he encontrado diferencias. A mi punto de vista se acerca más a un bizcocho de chocolate, perdiendo el crujiente de la capa superior, que particularmente a mí tanto me gusta.

Comentaris

Entrades populars