PASTÍS RÚSTIC DE POMA


Quan fas un pastís a la patacada i no tens temps ni de fer-li una foto... Això és el que em passa últimament. Començo a pensar que m'organitzo molt i molt malament!!

Aquests són pensaments en veu alta que potser no venen massa al cas. O sí, veient el "xurro foto" que he penjat. Però és que literalment vaig disparar una única foto a corre-cuita perquè anava tard!! Bé, deixem-ho estar i anem directes al tema. La recepta.
És una adaptació d'un pastís francès de poma que feia la meva mare molt sovint quan jo era petita. Era el meu preferit i cada cop que el faig em fa venir molts bons records!
Veureu que és fàcil de fer i no se'n necessiten gaires ingredients.

Ingredients per la base:
200 g de Farina sense llevat
100 g de mantega freda
30 ml d'aigua
1 cullerada de sucre

Ingredients pel farcit:
2 pomes
3 Cullerades de sucre
1 rajolí d'aigua

Ingredients per la decoració:
2 pomes
2 cullerades de sucre
1 cullerada d'aigua

Preparació de la base:
Escalfar el forn a 180 C.
Col·locar tots els ingredients a la pastadora i barrejar fins a obtenir una massa homogènia. Estirar-la amb un rodet i col·locar-la al motlle. Punxar-la amb una forquilla i posar-li  cigrons o mongetes al damunt perquè no s'infli mentre es cou al forn durant uns 20 minuts.

Preparació del farcit:
Pelar i tallar a trossets la poma. Posar-la a coure en un caçó a foc mitjà juntament amb el sucre i el rajolí d'aigua mentre tenim la massa de la base al forn. Retirar del foc i passar pel túrmix.

Muntatge I decoració:
Un cop està cuita la base, abocar-hi el farcit i col·locar-hi al damunt la resta de pomes que haurem filetellat.
Coure al forn durant uns 35 minuts a 180ºC.


Comentaris

Entrades populars