PASTÍS DE FORMATGE {ESTIL NY}



Coneixeu a algú a qui no li agradi el pastís de formatge?
Si és així, feu-li tastar aquesta recepta. És brutal! (modèstia a part)

Tot començà quan vaig visitar durant cinc dies Islàndia, ara ja fa uns mesos. Entre visites culturals i un banyet a "The Blue Lagoon" vaig tastar un pastís que em va enamorar.
Pallussa que és una, no vaig veurem amb cor de demanar la recepta, així que he hagut de versionar aquella delícia. Aquest meu no és igual, però se li assembla molt.

Creieu-me si us dic que l'heu de tastar. Si us agrada, no caldrà que agafeu forces per demanar-me la recepta perquè des de ja la teniu a la vostre disposició :)
Algun avantatge heu de tenir per aguantar les meves parrafades, no?

Ingredients per la base:
He fet servir un motllo de 24cm. Si feu servir un de més petit millor perquè quedarà més alt.
300 g de galetes digestives
100 g de margarina
1 polsim de canyella en pols

Ingredients per la barreja de formatges:
300 g de formatge tipus philadelphia
250 g de formatge mascarpone
1 iogurt natural
3 cullerades de maicena
3 ous grans
90 g de sucre
1 culleradeta d'extracte de vainilla

Ingredients pel topping:
200 g de nata agria
30 g de sucre
1 culleradeta d'extracte de vainilla


Preparació de la base:
Triturar les galetes i barrejar amb la canyella. Afegir la margarina desfeta i tornar a barrejar. Abocar al motllo i pressionar amb una cullera fins a obtenir una capa uniforme. Reservar a la nevera.

Preparació de la barreja de formatges:
Escalfar el forn a 175 C.
Abocar el iogurt en un bol y barrejar. Afegir la maicena i el sucre i tornar a barrejar. Abocar els dos formatges i tornar a barrejar. Afegir l'extracte de vainilla. Per acabar, abocar els ous, d'un en un mig batuts, barrejant bé cada vegada abans d'abocar el següent. Un cop està tot ben integrat abocar al motllo que hi ha a la nevera. Coure al forn durant 15 minuts. Passat aquest temps, baixar la temperatura a 130 C i coure durant 1 hora més.

Preparació del topping:
Barrejar la nata, el sucre i la vainilla.
Treure el pastís del forn i afegir-li el topping pel damunt i tornar a coure al forn durant uns 10-15 minuts més.

Passats aquests minuts, apagar el forn i deixar refredar el pastís dins el forn amb la porta del forn un xic oberta. S'ha de deixar fins que es refredi del tot.
Tapar amb film per evitar que es ressequi i/o agafi males olors i deixar un mínim de 6 hores refredant a la nevera abans de desenmotllar.


Ho sento mare, però aquell pastís que tantes i tantes vegades m'havies fet i que jo tan a gust em menjava, passarà a ser un record més.
Sento dir-te que aquest és moooooolt millor!!!


Comentaris

Entrades populars