GRANOLA AMB CARABASSA

 


Uns mesos enrere vaig publicar una entrada de com fer granola casolana. La veritat és que d'ençà que la vaig fer per primer cop, no he tornat a comprar-ne. És molt fàcil de fer i permet tantes combinacions com imaginació li posem. Fixeu-vos si és així,  que la proposta que us porto avui és un clar exemple. Un dels ingredients és puré de carabassa. 

Una proposta ben original i bona

És una versió  d'una recepta que em va passar Pilar que és un amor de dona! De seguida que em va parlar dels ingredients, vaig saber que l'havia de tastar. Només per l'aroma que surt del forn, ja paga la pena!! 

Jo com sempre, l'he adaptat al meu gust.

Ingredients:

400 g de cops de civada
90 g de puré de carabassa
60 ml d'oli de gira-sol
50 ml d'agave
30 ml de mel
150 g de nous pacanes crues
150 g d'ametlla crua laminada
1 cullerada de canyella en pols
1 culleradeta de gingebre en pols
1 polsim de nou moscada en pols
ratlladura d'una taronja

 Preparació:

Barrejar en un bol el puré de carabassa juntament amb l'oli, l'agave i la mel fins que quedi tot ben incorporat. Reservar.

En un bol gran, afegir la resta d'ingredients i remenar. Abocar la barreja anterior i remenar-ho fins que quedi tot ben integrat. Estendre en una safata de forn amb paper de fornejar i coure al forn preescalfat a 140º C durant uns 30 minuts o fins que agafi un color daurat.

Deixar refredar completament i després guardar en un recipient hermètic.


Com fer el puré de carabassa?

És tan fàcil com coure al forn la carabassa tallada per la meitat, durant uns 90 minuts a uns 180-200 º C. Deixar refredar una estona. Buidar-la amb una cullera i guardar en un recipient hermètic.

Si en feu molta quantitat, podeu guardar-ne una part al congelador.


Tip per tallar la carabassa:

Si us costa tallar-la per la meitat perquè té la pel molt dura, un bon truc és posar-la dins el forn en el moment d'encendre'l, mentre va agafant la temperatura. Als 10 o 15 minuts la retireu amb cura de no cremar-vos i veureu que ja no costa tant tallar-la.


Comentaris

Entrades populars